Navigatie

FAQ / Veelgestelde vragen

Zijn alle artikelen op voorraad?
Ja, alle artikelen zijn op voorraad. We proberen zo duidelijk mogelijk aan te geven wanneer artikelen “Uitverkocht” of “Tijdelijk uitverkocht” zijn.
 
Kan ik een uitverkocht artikel toch bestellen of reserveren?
Helaas kunnen we niet van alle uitverkochte artikelen de levertijd aangeven. Wil je weten of en wanneer het artikel van jouw keuze weer verkrijgbaar is, stuur ons dan een bericht of mail. We houden je dan op de hoogte of kunnen het artikel voor je reserveren.

Hoe kan ik een artikel ruilen?
Is het ontvangen artikel toch niet helemaal naar wens en wil je het ruilen voor een ander artikel? Neem dan contact met ons op, zodat we dit voor je in orde kunnen maken. In geval van ruiling betaal je zelf de verzendkosten van de retourzending naar Fleurig en Kleurig; wij nemen de nieuwe verzendkosten voor onze rekening. Voor het eventuele verschil in prijs zal een (credit)factuur worden gemaakt, zodat je geld terug krijgt of kunt bijbetalen. 

Hoe kan een artikel in mijn winkelwagen bij het afrekenen opeens zijn uitverkocht?
De artikelen in je winkelwagen worden voor jou gereserveerd als je bestelling volledig is afgerond. Het is mogelijk dat meerdere klanten hetzelfde laatste artikel aan het bestellen zijn en net als in een “normale” winkel kan er maar één iemand met het artikel naar huis gaan; de klant die als eerste heeft afgerekend.
Er zijn bij webshops heel veel winkelende en kijkende klanten die hun winkelwagen vullen maar nooit gaan afrekenen; het zou jammer zijn dat de artikelen in deze achtergelaten winkelwagens allemaal als verkocht zouden worden gezien. Deze winkelwagens worden na een tijdje automatisch geleegd zodat de voorraad in de shop ook de echte voorraad is.

Ik heb een bestelling geplaatst, maar wil graag nog iets aan de bestelling toevoegen. Kan dat nog?
Ja, dat kan zonder extra verzendkosten (binnen Europa) wanneer je tweede bestelling dezelfde werkdag nog voor 15.00 uur wordt geplaatst en betaald via Ideal, Creditcard of Bancontact (vrijdag na 15.00 uur, zaterdag en zondag gelden ook als dezelfde werkdag).  

  1. Mail of bel (T 0519 76 40 00) ons vooraf dat je iets wilt toevoegen. Wij zullen dan bevestigen of het nog kan. In een enkel geval is je bestelling al verzonden.

  2. Gebruik bij je tweede bestelling de kortingscode ”aanvulling” bij het afrekenen van je bestelling; hierdoor worden de verzendkosten gecorrigeerd (wanneer deze kortingscode onterecht wordt gebruikt, zal de bestelling worden geannulleerd).

  3. Vermeld bij opmerkingen het ordernummer waaraan je een artikel wilt toevoegen. 

  4. Wil je een toevoeging doen op een bestelling die als brievenbuspost wordt verzonden? In dat geval zullen we moeten bevestigen of je bestelling moet worden gewijzigd in pakketpost. In dat geval zullen er alsnog meer verzendkosten moeten worden betaald.

Kan ik mijn bestelling laten inpakken?
Alle artikelen die je bij Fleurig en Kleurig bestelt worden gratis mooi voor je ingepakt. In het opmerkingenveld bij het plaatsen van je bestelling kun je aangeven of het om bijvoorbeeld een kraam- of verjaardagscadeau gaat. Mogen artikelen bij elkaar worden verpakt of is inpakken niet nodig (besparing van papier!)? Vermeld dat dan ook in het opmerkingenveld.

Kan ik mijn bestelling rechtstreeks naar de gelukkige sturen? 
Ja, tijdens het bestelproces geef je bij het venster  “Afleveradres”  aan dat je een afwijkend afleveradres wilt doorgeven. Vervolgens vul je de naam en het adres van de ontvanger in. In het opmerkingenveld kun je een persoonlijke boodschap noteren die wij op een gratis kaartje zullen toevoegen aan de bestelling. Wanneer je hier niets invult, wordt het pakket verzonden naar het afleveradres zonder zichtbare herkenning van wie het pakje komt.

Komt de kleur van het product altijd volledig overeen met de foto in de shop?
Ja, in principe worden de producten verkocht zoals op de foto (veelal afbeeldingen die wij van de leverancier ontvangen). Wel kunnen kleuren anders overkomen door instellingen van je beeldscherm. Mocht de kleur in het echt toch afwijken van de afbeelding, dan zullen we dit vermelden in de omschrijving.

Zijn de afmetingen altijd precies weergegeven?
We doen ons best om de afmetingen altijd zo precies mogelijk aan te geven. Bij de meeste producten hanteren wij de afmetingen zoals wij die van de leverancier ontvangen. En we proberen in onze beschrijving ook altijd een goede indruk van de afmetingen, formaat, inhoud etc. te geven.

Zit er een factuur in mijn pakket?
Nee, deze krijg je direct via de mail bij de bevestiging van je bestelling.

Hoe gebruik ik een cadeaubon? 
Op de cadeaubon vind je een unieke code.  Tijdens het bestelproces kan deze code worden ingevoerd bij “kortingscode”. Het bedrag wordt dan automatisch verrekend. De cadeaubon blijft één jaar geldig en moet in één keer worden besteed.  Er word geen geld terug gegeven op een cadeaubon.

Ik heb een aantal cadeaubonnen die ik graag in één bestelling wil gebruiken.
Dat kan. Wanneer je contact met ons opneemt zullen we hier één code van maken die geldig is voor het hele bedrag.

De kortingscode die ik op internet vond werkt niet. Hoe kan dit?
Vaak komen deze kortingscodes van onbetrouwbare sites en zijn het niet onze eigen codes. Wij geven slechts een enkele keer een kortingscode uit met een beperkte houdbaarheid.

Kan ik de producten ook afhalen of bekijken?
Ja, je bent van harte welkom in onze showroom in Dokkum, waar we zijn gevestigd in een bedrijvencentrum met meerdere ondernemers. Omdat we geen winkel zijn, hanteren we beperkte vaste showroom openingstijden, maar op afspraak ben je altijd welkom. Tijdens de schoolvakanties is de showroom alleen geopend op afspraak.

Waarom moet ik opnieuw verzendkosten betalen als ik mijn adres niet juist heb ingevuld en het pakket retour is verzonden? 
Af en toe komt het voor dat er een fout in een adres sluipt bij het invullen. In dat geval komt het pakket retour naar ons adres. We nemen dan contact met je op voor het juiste adres en zullen daarbij opnieuw vragen om verzendkosten af te rekenen. Dit is omdat wij opnieuw de kosten moeten maken richting PostNL.

Wat moet ik doen als mijn bestelling beschadigd is?
Wij doen ons uiterste best om bestellingen zo goed mogelijk beschermd te versturen en controleren alle producten voor ze worden verzonden. Aanvaard geen verpakkingen die duidelijk beschadigd zijn bij het transport!
Merk je de schade pas later op, dan kun je ons op de hoogte stellen via de mail, het liefst vergezeld door een paar duidelijke foto’s.

Mijn vraag staat hier niet tussen!
We helpen je natuurlijk graag verder! Je kunt ons telefonisch bereiken, via de mail of stuur een bericht via de shop. We zullen je vraag dan zo snel mogelijk beantwoorden.

© 2013 - 2017 Fleurig en Kleurig | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Om onze shop goed te laten werken, maken wij gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.